Pk.60.123/2002/11 sz.
2164.nyil.sz.
Alapító okirat
melyben alulírott alapító, az alábbi célok megvalósítása érdekében alapítványt hozok létre a következők szerint:
1./ Az alapító: Rokszin Tibor
Az alapítvány elnevezése: Sarkad és Térsége Mentő Alapítvány
2./ Az alapítvány székhelye: 5720 Sarkad, Szent István tér 11 sz.
3./ Az alapítvány céljai:
a./ Sarkad és térsége mentő-ellátásának javítása, ennek érdekében a mentéshez, a mentés oktatásához szükséges eszközök beszerzése, pótlása,
b./ a mentésben részt vevők folyamatos oktatásának, továbbképzésének, szakképzésének támogatása, elősegítése, a lakosság elsősegély-nyújtási ismereteinek növelése,
c./ a Sarkadi Mentőállomás szociális körülményeinek, műszerezettségének, informatikai felszereltségének, egyéb felszerelésének bővítése, korszerűsítése,
d./ a Mentőállomáson dolgozók munkafeltételeinek javítása,
e./ a fentiek megvalósulása érdekében előadások, tanfolyamok, egyéb programok szervezése.
Az alapítvány céljai megvalósítása érdekében a jövőben – figyelemmel a Közhasznú
Szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. tv. rendelkezéseire – közhasznú szervezetként működik, k ö z h a s z n ú fokozatban, azaz egészségmegőrzés, betegség-megelőzés, gyógyító-, egészségügyi rehabilitációs tevékenységet folytatva, mely során olyan feladatot is ellát, illetve olyan tevékenységet is folytat, melyek állami és önkormányzati feladatokként is megjelennek. /ld. Egészségügyi Törvény, Helyi Önkormányzati Törvény./
Az alapítvány közhasznúként az ilyenként való bejegyzése napjától működhet.
4./ Az alapítvány jogi személy, mely bírósági bejegyzéssel jön létre. Az alapító az alapítványt határozatlan időre hozza létre.
Az alapítvány nyitott és nyilvános, ahhoz bármely természetes és jogi személy, vagy természetes személyek – jogi személyiség nélküli – csoportja csatlakozhat.
A csatlakozó pénzbeli, vagy más vagyonrendeléssel, illetve egyéb, vagyoni értékű felajánlásokkal csatlakozhat. A nem pénzbeli adomány elfogadásáról a Kuratórium külön határoz. A felajánlás lehet célhoz kötött, az ilyen felajánlást a Kuratórium köteles külön megvizsgálni, hogy megfelel-e az alapítványi céloknak. Nemleges döntés esetén a felajánlást el kell utasítani. /Akár pénzbeli, akár nem pénzbeli felajánlásról van szó./
5./ Az alapítvány induló vagyona: 50.000.- Ft, azaz ötven-ezer forint, készpénz, melyet az alapító bocsát az alapítvány rendelkezésére.
Az alapítvány számláját az OTP Bank Rt. Sarkadi Fiókja vezeti.
Az alapítvány vagyonának minősül továbbá a számlájára befizetett felajánlások összege, ezek hozadéka, az alapítvánnyal szemben vállalt közérdekű kötelezettség vállalás, esetleges vállalkozásból származó bevételek.
A kapott juttatásokról, támogatásokról nyilvántartást kell vezetni, melyeket bárki megtekinthet, aki valószínűsíti érdekeltségét. A bevételeket és költségeket a közhasznú szervezetekre vonatkozó jogszabályok alapján kell nyilvántartani.
Az alapítvány, vagyonának növelése érdekében gazdasági-vállalkozási tevékenységet is folytathat, kiegészítő jelleggel, ami nem veszélyezteti a célokat.
A gazdálkodás során elért eredmény nem osztható fel, azt csak a célok megvalósítása érdekében lehet felhasználni.
6./ A támogatók az általuk befizetett összeg rendeltetését – az alapítványi célokkal összhangban – meghatározhatják. A támogató rendelkezése a Kuratórium igenlő döntésével válik érvényessé.
Az alapítványi vagyont csak a célok elérése érdekében lehet felhasználni. Az alapítvány tulajdonába került eszközöket – a célok megvalósításához szükséges tevékenységekkel kapcsolatban – csak használatra lehet – ideiglenesen -, a támogatottnak átadni, megfelelő szerződés megkötése mellett. A felhasználáshoz kiírható pályázat is.
A működés során az alapítvány teljes vagyona felhasználható azzal a megkötéssel, hogy legalább 20.000,- Ft készpénznek mindig rendelkezésre kell állnia, ez alá nem csökkenhet az alapítványi készpénz vagyon.
A vagyon felhasználását a Kuratórium folyamatosan ellenőrzi.
7./ Az alapítvány működésének biztosítása az alapító által felkért és megbízott Kuratórium feladata. A Kuratórium kezeli az alapítvány vagyonát, működteti az alapítványt.
A Kuratórium tagjait illetve elnökét az alapító kéri fel – határozatlan időre -, illetve hívhatja vissza.
A Kuratórium 5 tagból áll, egy elnökből és négy tagból.
A Kuratórium munkáját az elnök vezeti és irányítja, illetve az alapítványt az elnök képviseli, önállóan. Az elnök kötelessége gondoskodni a szabályos működésről. /könyvvezetés, bevallások készítése stb./ Kivételes esetben, az elnök akadályoztatása esetén a Kuratórium egy tagja is képviselheti az alapítványt, az elnök által adott eseti meghatalmazás alapján. A Kuratórium tagjai, ezen megbízatásukat ellenszolgáltatás nélkül látják el.
A Kuratórium üléseit a levezető elnök vezeti. A levezető elnököt a tagok választják meg, ha a Kuratórium elnöke nincs jelen, egyébként a Kuratórium elnöke a levezető elnök.
A Kuratórium üléseit évente legalább kétszer össze kell hívni, az összehívásról az elnök gondoskodik, legalább az ülés előtt 8 nappal, körözvény formájában, vagy írásban. A körözvényen, illetve az írásbeli meghívóban közölni kell a napirendet is. Az ülések nyilvánosak, azon bárki részt vehet.
A Kuratórium akkor határozatképes, ha az ülésen legalább 3 tag jelen van. Nem kell írásbeli összehívás, ha az ülésen minden tag jelen van, egyikőjük sem tiltakozik a megtartás ellen és egyhangúan elfogadják a napirendet.
A Kuratóriumot bármely két tag is összehívhatja, írásban, az ok és cél megjelölésével.
A szavazás nyílt. A döntéseket legalább három igenlő szavazattal lehet hozni, ellenkező esetben döntés nem születik. Az ülésekről jegyzőkönyvet kell vezetni, melyet sorszámozni kell, a jegyzőkönyvben rögzíteni kell röviden az elhangzottakat, így pl. a döntésre szóló javaslatot, illetve a döntést. A döntések meghozatalakor rögzíteni kell az igenlők, ellenzők, tartózkodók arányát. Amennyiben a döntés valakit személyesen érint, azt vele írásban kell közölni. Egyébként a közlés módja, illetve nyilvánosságra hozatalnak módja: az alapítvány székhelyén, a nyilvánosság számára nyitva álló helyiségben történő kifüggesztés 30 napra.
Az elnök évente elkészíti a közhasznúsági jelentést, melyet a Kuratórium elé terjeszt. A jelentés elfogadásáról a Kuratórium dönt.
Az alapítvány irataiba bárki betekinthet, aki valószínűsíti érdekeltségét.
A Kuratórium tagjai nem lehetnek hozzátartozói az alapítóknak, illetve azon személyeknek, akik olyan támogatást kapnak, melyet nem mindenki kaphat meg.
Az 1997. évi CLVI. tv. szerint közzétenni rendelt adatokat a Békés Megyei Hírlapban kell nyilvánosságra hozni.
A Kuratórium tisztség megszűnik:
- lemondással
- visszahívással
- a tag halálával
- az alapítvány megszűnésével
A Kuratórium fentebb nem szabályozott működését, a maga alkotta, az alapító által jóváhagyott működési szabályzat határozza meg.
8./ Az alapító fenntartja a jogot arra, hogy a jelen okiratot, illetve a Kuratórium összetételét módosíthassa.
9./ Az alapítvány pénzügyeinek vitelére külön megbízás adható. A működés során szakértők igénybevételére van lehetőség.
10./ Az alapítvány megszűnése esetén, vagyona a Gyulai Gyermek Osztály Alapítványra /5700 Gyula, Kárpát u. 1. sz./ száll.
11./ Az alapítvány érvényes létrejöttéhez annak bírósági nyilvántartásba vétele szükséges.
12./ A Kuratórium megbízott tagjai:
elnök: Kiss Gergő
tagok: Sipos Kornél
Szamos Zsolt
A Kuratórium tagjai aláírásukkal a megbízást elfogadják, az alapító okirat rendelkezéseit elfogadják. A törvény által megkívánt nyilatkozatot külön teszik meg.
13./ Az alapítvány pártoktól független, azoktól támogatást nem kapott és a jövőben sem kaphat, országgyűlési képviselő jelöltet nem állított és nem állít, illetve ilyeneket nem támogatott és támogat a jövőben sem.
14./ A jelen okiratban nem szabályozott kérdésekben a Ptk., az 1997. évi CLVI. tv., illetve a Működési Szabályzat irányadó.
Mely módosítással egysége szerkezetbe foglalt alapító okiratot mint akaratommal mindenben megegyezőt, saját kezűleg írtam alá, aláhúzással jelölve a változásokat.
Kelt, Gyula 2005. november hó 14. napján.
Rokszin Tibor
alapító sk.
|